1. DOCUMENTACIO GENERAL
Títol: Paisatge de l´Estaque
Autor: Braque, Georges
Datació: 1908
Estil: cubisme analític
Escola:
Tècnica: oli
Suport: tela; 81 cm x 65 cm
Localització actual: Kuntsmuseum, a Berna
2. ANALISI TÈCNICA I FORMAL
2.1 Elements tècnics
Es tracta d’un oli sobre tela on en destaquem els colors dels quals son limitats, en la part inferior trobem els colors càlids, ocres, verds... i desprès a la part central, hi trobem els colors grisos i liles, i a sobre colors foscos, el cubisme limiten molt el color i a més, valoren més la geometria abans. En quant a la pinzellada es tracta d’una pinzellada marcada i ampla, al mateix temps esta sotmesa en unes línies que marquen les formes geomètriques, en prismes
Pel que fa a la llum, es tracta d’una llum irreal perquè no afecta globalment al quadre, i a més, cada prisma esta il·luminat independentment d’un de l’altre. En referència a l’espai tridimensional, el quadre es combina, la tridimensionalitat amb el pla, gracies a les ombres, ja que tracta la profunditat amb el poble però la part de baix es pla..
2.2 Elements formals
- Es quant a la composició s’estructura a partir de formes geomètriques a partir de prismes. Sembla cristalls de quarts
- El ritme ve construït a partir de la pinzellada que dona una sensació de caos, es a dir, un ritme caòtic, a la part central i superior que fan del quadre, es un embolic del quadre, i posicionalitat vertical
2.3 Estil
- tant el corrent al que pertany l’artista, com l’estil personal i propi de l’autor:
Aquesta obra pertany al Precubisme (1908-1909), la primera fase del cubisme on els elements son irreconeixibles però se’n destaquen les formes geomètriques subjacents; es l’època on mes es nota la influencia de Cezzane.
- situar l’obra en el conjunt de la H.Art:
TENDENCIES CUBISTESPrimera fase → Precubisme (1907/1908 - 1910) on els elements són irreconeixibles però se'n destaquen les formes geomètriques subjacents; és l'època on més es nota la influència de Cézanne. Per exemple: Paisatge de L'Estaque - Braque.Segona fase → Cubisme analític (1910 - 1912) on l'objecte és totalment disseccionat i a penes es reconeixible; és l'època més intel·lectualitzada. Per exemple: Retrat de Daniel-Henry Kahnweiler - Picasso.Tercera fase → Cubisme sintètic (1912 - 1916) on els objectes tornen a ser reconeixibles gràcies a què es recomposen a partir de grans àrees de color. Per exemple: Ampolla de "Vieux Marc" - Picasso.
Títol: Paisatge de l´Estaque
Autor: Braque, Georges
Datació: 1908
Estil: cubisme analític
Escola:
Tècnica: oli
Suport: tela; 81 cm x 65 cm
Localització actual: Kuntsmuseum, a Berna
2. ANALISI TÈCNICA I FORMAL
2.1 Elements tècnics
Es tracta d’un oli sobre tela on en destaquem els colors dels quals son limitats, en la part inferior trobem els colors càlids, ocres, verds... i desprès a la part central, hi trobem els colors grisos i liles, i a sobre colors foscos, el cubisme limiten molt el color i a més, valoren més la geometria abans. En quant a la pinzellada es tracta d’una pinzellada marcada i ampla, al mateix temps esta sotmesa en unes línies que marquen les formes geomètriques, en prismes
Pel que fa a la llum, es tracta d’una llum irreal perquè no afecta globalment al quadre, i a més, cada prisma esta il·luminat independentment d’un de l’altre. En referència a l’espai tridimensional, el quadre es combina, la tridimensionalitat amb el pla, gracies a les ombres, ja que tracta la profunditat amb el poble però la part de baix es pla..
2.2 Elements formals
- Es quant a la composició s’estructura a partir de formes geomètriques a partir de prismes. Sembla cristalls de quarts
- El ritme ve construït a partir de la pinzellada que dona una sensació de caos, es a dir, un ritme caòtic, a la part central i superior que fan del quadre, es un embolic del quadre, i posicionalitat vertical
2.3 Estil
- tant el corrent al que pertany l’artista, com l’estil personal i propi de l’autor:
Aquesta obra pertany al Precubisme (1908-1909), la primera fase del cubisme on els elements son irreconeixibles però se’n destaquen les formes geomètriques subjacents; es l’època on mes es nota la influencia de Cezzane.
- situar l’obra en el conjunt de la H.Art:
TENDENCIES CUBISTESPrimera fase → Precubisme (1907/1908 - 1910) on els elements són irreconeixibles però se'n destaquen les formes geomètriques subjacents; és l'època on més es nota la influència de Cézanne. Per exemple: Paisatge de L'Estaque - Braque.Segona fase → Cubisme analític (1910 - 1912) on l'objecte és totalment disseccionat i a penes es reconeixible; és l'època més intel·lectualitzada. Per exemple: Retrat de Daniel-Henry Kahnweiler - Picasso.Tercera fase → Cubisme sintètic (1912 - 1916) on els objectes tornen a ser reconeixibles gràcies a què es recomposen a partir de grans àrees de color. Per exemple: Ampolla de "Vieux Marc" - Picasso.
3. INTERPRETACIÓ
3.1 Funció de l’obra
La funció de l’obra es la recerca personal de noves formes d’expressió, trencar amb les normes. La funció principal de quadre era de subsistències, els venia per poder viure.
Els artistes deixen d’anar als salons i treballen als Marxants (jo et compro el que pintes i jo ho venc. Es com un manager).
A més, també apareixen les galeries
3.2 Context (històric, cultural, personal…) que influeix directament en l’obra o en la seva elaboració
Context històric
Principis del segle XX i finals segle XIX. Ens trobem en el colonialisme, amb l’exportació d’elements de altres cultures. Einstein crea la teoria de la relativitat (1905) i es comença a qüestionar la percepció de l’espai.
La Primera Guerra Mundial talla amb el cubisme.
3.3 Destacar relacions i influencies.
Com a influencies amb Braque, destaquem el pare del cubisme, Cézanne, l’art primitiu y/o africà.
A l’any 1907 es va fer una gran exposició de Cezzane, l´any 1906 ell va morir i tots els artistes van anar i el van agafar com a punt de partida.
3.4 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té la pintura a partir de a qui està dedicat, tema que l’inspira
Contingut (tema que tracta)
El tema que tracta l’obra es la d’un paisatge cubista, però amb el predomini del precubisme
Significació (missatge)
Aquesta obra no te significació. L’autor fa un recerca pictòrica.
Els artistes deixen d’anar als salons i treballen als Marxants (jo et compro el que pintes i jo ho venc. Es com un manager).
On també apareixen les galeries.
3.1 Funció de l’obra
La funció de l’obra es la recerca personal de noves formes d’expressió, trencar amb les normes. La funció principal de quadre era de subsistències, els venia per poder viure.
Els artistes deixen d’anar als salons i treballen als Marxants (jo et compro el que pintes i jo ho venc. Es com un manager).
A més, també apareixen les galeries
3.2 Context (històric, cultural, personal…) que influeix directament en l’obra o en la seva elaboració
Context històric
Principis del segle XX i finals segle XIX. Ens trobem en el colonialisme, amb l’exportació d’elements de altres cultures. Einstein crea la teoria de la relativitat (1905) i es comença a qüestionar la percepció de l’espai.
La Primera Guerra Mundial talla amb el cubisme.
3.3 Destacar relacions i influencies.
Com a influencies amb Braque, destaquem el pare del cubisme, Cézanne, l’art primitiu y/o africà.
A l’any 1907 es va fer una gran exposició de Cezzane, l´any 1906 ell va morir i tots els artistes van anar i el van agafar com a punt de partida.
3.4 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té la pintura a partir de a qui està dedicat, tema que l’inspira
Contingut (tema que tracta)
El tema que tracta l’obra es la d’un paisatge cubista, però amb el predomini del precubisme
Significació (missatge)
Aquesta obra no te significació. L’autor fa un recerca pictòrica.
Els artistes deixen d’anar als salons i treballen als Marxants (jo et compro el que pintes i jo ho venc. Es com un manager).
On també apareixen les galeries.
No hay comentarios:
Publicar un comentario