1. DOCUMENTACIO GENERAL
Títol: Número I
Autor: Pollock, Jackson
Datació: 1948
Estil: expressionisme abstracte
Escola: americana
Tècnica: oli, esmalt i pintura
Suport: tela; 1,60 m x 2,59 m
Localització actual: Museum of Contemporany Art, a Los Angeles
2. ANALISI TÈCNICA I FORMAL
2.1 Elements tècnics
Es tracta d’una tela on en destaquem els colors grisos, definits amb esmalt, oli i pintura d’alumini (Titanlux, pintures comercials). En quant a la pinzellada. utilitza el dripping, com a tècnica per pintar. Per últim, l’expressivitat es notable per la forma del gest amb el pinzell i la gestualitat del pintor. Pollock preferia les grans dimensions en el terra per pintar.
2.2 Elements formals
La composició esta definida a partir del resultat son uns rastres amb diferents “centres d’interès” segons la concentració de colors
2.3 Estil
- tant el corrent al que pertany l’artista, com l’estil personal i propi de l’autor:
- situar l’obra en el conjunt de la H.Art:
Corrent que sorgeix amb la guerra. Se’n diu que es violent i que surt de la violència, de les bombes nuclears de les guerres, però no només el context el justifica, sinó que amb influències anteriors.
*Aquests corrent també es coneix com pintura d’acció, “Action painting”. Es diu pintura d’acció perquè el que importa és el gest a l’hora de donar la pinzellada. Pollock es com si entres en una mena d’estat hipnòtic, no es fixa amb els colors. Sembla com si es buides.
3. INTERPRETACIÓ
3.1 Funció de l’obra
La funció d’aquesta obra es la venda, a més, va tenir una senyora que tenia una galeria d’art i va ser la que el va empènyer cap a dalt i l’èxit. (Guggenheim).
3.2 Context (històric, cultural, personal…) que influeix directament en l’obra o en la seva elaboració
Context històric
Aquest estil si no hagués sigut per la guerra no hagués triomfat. El fet que EUA arran de la Segona Guerra Mundial es convertís en la potencia numero u. L’art es desplaça de paris a nova York (Europa en guerra).
Corrent amb èxit perquè els crítics d’arts americans (Greenberg i Rosenberg (dona el nom d’action painting)) s’adonen que es el moment perquè EUA sigui també la potencia numero 1 en art. Respaldant aquest corrent. I també van rebre suport de les galeries americanes. Context econòmic i polític favorable en els Estats Units
3.3 Destacar relacions i influencies.
S’inspira a partir de Goya, Munch... (expressionisme)
Influït pel surrealisme, vessant automatisme
Els seus companys abstractes
Moviment de referència mundial i va traspassar la seva força a Europa, que es desenvolupa un corrent paral·lel:
Informalisme (Europa), principal pintor Antoni Tapies
Expressionisme abstracte (Amèrica)
3.4 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té la pintura a partir de a qui està dedicat, tema que l’inspira
Contingut (tema que tracta)
Són un cúmul de taques i de línees que no volen significar res en concretat, o si més no, no volen representar res de la realitat en concret. Per així dir-ho és el resultat de l’artista de treure els seus sentiments i pensaments de dins cap enfora
Significació (missatge)
El quadre no porta títol perquè el que fa l’artista es que sigui l’espectador qui crea el seu propi quadre, no hi ha títol concret perquè espera que l’espectador vegi o senti alguna cosa.
Títol: Número I
Autor: Pollock, Jackson
Datació: 1948
Estil: expressionisme abstracte
Escola: americana
Tècnica: oli, esmalt i pintura
Suport: tela; 1,60 m x 2,59 m
Localització actual: Museum of Contemporany Art, a Los Angeles
2. ANALISI TÈCNICA I FORMAL
2.1 Elements tècnics
Es tracta d’una tela on en destaquem els colors grisos, definits amb esmalt, oli i pintura d’alumini (Titanlux, pintures comercials). En quant a la pinzellada. utilitza el dripping, com a tècnica per pintar. Per últim, l’expressivitat es notable per la forma del gest amb el pinzell i la gestualitat del pintor. Pollock preferia les grans dimensions en el terra per pintar.
2.2 Elements formals
La composició esta definida a partir del resultat son uns rastres amb diferents “centres d’interès” segons la concentració de colors
2.3 Estil
- tant el corrent al que pertany l’artista, com l’estil personal i propi de l’autor:
- situar l’obra en el conjunt de la H.Art:
Corrent que sorgeix amb la guerra. Se’n diu que es violent i que surt de la violència, de les bombes nuclears de les guerres, però no només el context el justifica, sinó que amb influències anteriors.
*Aquests corrent també es coneix com pintura d’acció, “Action painting”. Es diu pintura d’acció perquè el que importa és el gest a l’hora de donar la pinzellada. Pollock es com si entres en una mena d’estat hipnòtic, no es fixa amb els colors. Sembla com si es buides.
3. INTERPRETACIÓ
3.1 Funció de l’obra
La funció d’aquesta obra es la venda, a més, va tenir una senyora que tenia una galeria d’art i va ser la que el va empènyer cap a dalt i l’èxit. (Guggenheim).
3.2 Context (històric, cultural, personal…) que influeix directament en l’obra o en la seva elaboració
Context històric
Aquest estil si no hagués sigut per la guerra no hagués triomfat. El fet que EUA arran de la Segona Guerra Mundial es convertís en la potencia numero u. L’art es desplaça de paris a nova York (Europa en guerra).
Corrent amb èxit perquè els crítics d’arts americans (Greenberg i Rosenberg (dona el nom d’action painting)) s’adonen que es el moment perquè EUA sigui també la potencia numero 1 en art. Respaldant aquest corrent. I també van rebre suport de les galeries americanes. Context econòmic i polític favorable en els Estats Units
3.3 Destacar relacions i influencies.
S’inspira a partir de Goya, Munch... (expressionisme)
Influït pel surrealisme, vessant automatisme
Els seus companys abstractes
Moviment de referència mundial i va traspassar la seva força a Europa, que es desenvolupa un corrent paral·lel:
Informalisme (Europa), principal pintor Antoni Tapies
Expressionisme abstracte (Amèrica)
3.4 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té la pintura a partir de a qui està dedicat, tema que l’inspira
Contingut (tema que tracta)
Són un cúmul de taques i de línees que no volen significar res en concretat, o si més no, no volen representar res de la realitat en concret. Per així dir-ho és el resultat de l’artista de treure els seus sentiments i pensaments de dins cap enfora
Significació (missatge)
El quadre no porta títol perquè el que fa l’artista es que sigui l’espectador qui crea el seu propi quadre, no hi ha títol concret perquè espera que l’espectador vegi o senti alguna cosa.
3 comentarios:
yo si que soy el numero 1!!!!!:D
aquest quadre no es troba a los angeles sino al museu d'art modern de Nova York
Es troba a la National Gallery de Washington!!!!
Publicar un comentario