1. DOCUMENTACIO GENERAL
Títol: L´enterrament d´Ornans
Autor: Courbet, Gustave
Datació: 1849 – 1850
Estil: realisme
Escola:
Tècnica: oli
Suport: tela; 3,15 m x 6,68 m
Localització actual: Museu d´Orsay, a Paris
2. ANALISI TÈCNICA I FORMAL
2.1 Elements tècnics
Oli sobre tela en el qual la gamma de colors predomina el negre, donant un contrast amb els vermells combinats amb l’ocre. Pel que fa a la llum, Courbet intenta reproduir una llum de bon mati, una llum real. En quant a l’expressivitat, es un quadre no gaire expressiu de forma global, però no obstant podem observar la cara de cada personatge que ens mostra una expressió individual.
2.2 Elements formals
El quadre ens marca un centre sobretot entre el cura i l'home del davant, tot i que no es un centre geomètric, hi ha un altre punt que marca el centre, gran horitzontalitat, tot va cap al centre, la creu, les mirades, trencament de les muntanyes, etc.. La composició es a mode de fris, allargat, amb l'acció que transcorre. Tots estan al mateix nivell.
2.3 Estil
- tant el corrent al que pertany l’artista, com l’estil personal i propi de l’autor:
El realisme de Courbet consisteix en pintar les coses tal com son. Ell s'imagina l'escena tal com seria i la pinta sense cap mena de disimul.
- situar l’obra en el conjunt de la H.Art:
L’obra de Coubert pertany al realisme, és un corrent artístic que pretén plasmar la realitat de la forma més exacta possible a les obres d’art. Si bé, la majoria d’obres han buscat assemblar-se al model imitat (tret de l’abstracte), el realisme prescindeix dels símbols i esquemes i busca el detall, la màxima proximitat. Per això, com a moviment autònom se situa al segle XIX, tant en escultura i en pintura, com en literatura.
Les característiques de la pintura realista són:
- El refús de la bellesa arquetípica.
- Plasmació naturalista i antiacadèmica, anticlàssica.
- Representació directa i realista de la societat.
- El color desplaça al dibuix i mostra les pinzellades
- Disposició causal de les figures.
- Mostren el treball i el treballador com a nou “heroi”
3. INTERPRETACIÓ
3.1 Funció de l’obra
La funció de Courbet per fer el quadre es per vendre’l que es el que el feia, doncs la seva funció seria pintura i punt, sentit de decoració.
3.2 Context (històric, cultural, personal…) que influeix directament en l’obra o en la seva elaboració
Context històric
L’any 1848 (un any avanç de que es pintés el quadre) s’havia establert el realisme com a punt d’inflexió de la historia, això suposà la fi del regnat de Lluís Felip d’Orleans i la instauració de la segona República.
És també al 1848 quan es publica el Manifest comunista i s’intensifica la lluita de classes. La onada revolucionària de 1848 afecta a tota Europa. La filosofia positivista valora la ciència com a instrument del desenvolupament humà.
En aquest context sorgeix una nova generació d’intel·lectuals i artistes com Balzac, Dickens o Sola, molts d’ells compresos políticament.
3.3 Destacar relacions i influencies.
L´estil de Courbet esta basat en els mestresses francesos i espanyols, coneix un grup de francesos amb l'escola de Barbison de tipus realistes que pinten a l'aire lliure o no però pinten coses molt quotidianes
3.4 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té la pintura a partir de a qui està dedicat, tema que l’inspira
Contingut (tema que tracta)
Enterrament situat a aquest poble francès Ornans, cadascú a la seva, alguns ploren al mort i altres riuen.
Significació (missatge)
Tema nou, enterrament, provocar en el fet de mostrar la realitat.
Títol: L´enterrament d´Ornans
Autor: Courbet, Gustave
Datació: 1849 – 1850
Estil: realisme
Escola:
Tècnica: oli
Suport: tela; 3,15 m x 6,68 m
Localització actual: Museu d´Orsay, a Paris
2. ANALISI TÈCNICA I FORMAL
2.1 Elements tècnics
Oli sobre tela en el qual la gamma de colors predomina el negre, donant un contrast amb els vermells combinats amb l’ocre. Pel que fa a la llum, Courbet intenta reproduir una llum de bon mati, una llum real. En quant a l’expressivitat, es un quadre no gaire expressiu de forma global, però no obstant podem observar la cara de cada personatge que ens mostra una expressió individual.
2.2 Elements formals
El quadre ens marca un centre sobretot entre el cura i l'home del davant, tot i que no es un centre geomètric, hi ha un altre punt que marca el centre, gran horitzontalitat, tot va cap al centre, la creu, les mirades, trencament de les muntanyes, etc.. La composició es a mode de fris, allargat, amb l'acció que transcorre. Tots estan al mateix nivell.
2.3 Estil
- tant el corrent al que pertany l’artista, com l’estil personal i propi de l’autor:
El realisme de Courbet consisteix en pintar les coses tal com son. Ell s'imagina l'escena tal com seria i la pinta sense cap mena de disimul.
- situar l’obra en el conjunt de la H.Art:
L’obra de Coubert pertany al realisme, és un corrent artístic que pretén plasmar la realitat de la forma més exacta possible a les obres d’art. Si bé, la majoria d’obres han buscat assemblar-se al model imitat (tret de l’abstracte), el realisme prescindeix dels símbols i esquemes i busca el detall, la màxima proximitat. Per això, com a moviment autònom se situa al segle XIX, tant en escultura i en pintura, com en literatura.
Les característiques de la pintura realista són:
- El refús de la bellesa arquetípica.
- Plasmació naturalista i antiacadèmica, anticlàssica.
- Representació directa i realista de la societat.
- El color desplaça al dibuix i mostra les pinzellades
- Disposició causal de les figures.
- Mostren el treball i el treballador com a nou “heroi”
3. INTERPRETACIÓ
3.1 Funció de l’obra
La funció de Courbet per fer el quadre es per vendre’l que es el que el feia, doncs la seva funció seria pintura i punt, sentit de decoració.
3.2 Context (històric, cultural, personal…) que influeix directament en l’obra o en la seva elaboració
Context històric
L’any 1848 (un any avanç de que es pintés el quadre) s’havia establert el realisme com a punt d’inflexió de la historia, això suposà la fi del regnat de Lluís Felip d’Orleans i la instauració de la segona República.
És també al 1848 quan es publica el Manifest comunista i s’intensifica la lluita de classes. La onada revolucionària de 1848 afecta a tota Europa. La filosofia positivista valora la ciència com a instrument del desenvolupament humà.
En aquest context sorgeix una nova generació d’intel·lectuals i artistes com Balzac, Dickens o Sola, molts d’ells compresos políticament.
3.3 Destacar relacions i influencies.
L´estil de Courbet esta basat en els mestresses francesos i espanyols, coneix un grup de francesos amb l'escola de Barbison de tipus realistes que pinten a l'aire lliure o no però pinten coses molt quotidianes
3.4 Contingut (tema que tracta) i significació (missatge) que té la pintura a partir de a qui està dedicat, tema que l’inspira
Contingut (tema que tracta)
Enterrament situat a aquest poble francès Ornans, cadascú a la seva, alguns ploren al mort i altres riuen.
Significació (missatge)
Tema nou, enterrament, provocar en el fet de mostrar la realitat.
5 comentarios:
Markituuuus! K tal nano? kuant de temps! A vera si ens veiem eeee! Te'n recordes de mi? Soc la Laura!! Ja parlem pel msn. Tens el meu msn nou no? laura_ibarz@hotmail.com
no
te l'has follat, jajajajaj, ni msn ni hotmail
Ayo bro jajajaja vaya vistaco, lag amb 12 anys de retràs. Nah fam, I need a blunt
k locura
Publicar un comentario